Az egyre élesedő verseny a határidők, az árak, a minőség és a vevői igények változása miatt még több rugalmasságot és gyors reakcióidőt követel meg a vállalatoktól. A sikeres működés elérése érdekében érdemes azokra a feladatokra koncentrálni, amely a vevő számára hozzáadott értéket jelent, ezt a feladatláncot folytonossá kell tenni, és csak azt előállítani, amit a vevő igényel, de azt mindenképp.  A veszteségek folyamatos felderítésével és eltávolításával, a megfelelő erőforrások és információ rendelkezésre állásával gyorsabban reagálhatunk a piac és a belső igények változásaira is.

A túl sok időt igénylő tevékenységek (elhúzódó megbeszélések), a felesleges (telefonok, adatok keresgélése, sablonok töltögetése) vagy duplán, párhuzamosan elvégzett tevékenységek növelik a dolgozók elégedetlenségét. Amikor túl sokat kell várni más területre vagy a tőlük érkező információra, vagy ha egyfolytában a hibákat  javítjuk, ahelyett, hogy felderítenénk a hiba valódi okát, illetve, ha a fejlesztések végrehajtása mindig fennakad, ha vevőként csak több telefonkapcsolás után jutunk el a megfelelő kollégához, ez csökkenti a hatékonyságot és az elégedettséget, mind a dolgozók, mind a vevő oldalán. A szabályozatlan, vagy túlzottan szétszabdalt folyamatok nehezítik a munkavégzést. A tisztázatlan felelősségi körök, a felesleges jóváhagyások (várakozás az aláírásra) és a túlzott adminisztráció növeli a frusztrációt és az átfutási időt. A hiányos, téves információ rossz döntéseket eredményezhet, míg az elveszett, elavult, nehezen megszerezhető információ felesleges. A kapacitások rossz kihasználása, kiegyensúlyozatlan igénybe vétele, a logikátlan irodai vagy raktári elrendezésből fakadó felesleges mozgások, az egymáshoz nem illeszkedő adatbázisok időveszteségek és hatékonyság csökkenést okoznak.

A következőket célszerű átgondolni:

Szükség van minden lépésre a kialakult folyamatban?

Milyen lehetőségeket és korlátokat jelent számunkra a jelenlegi ERP rendszer?

A folyamatokat szabályozottan, az előírásoknak megfelelően végzik, vagy úgy, ahogy „eddig is szoktuk”? 

A meglévő rendszer lehet oka a rossz folyamatnak? 

Túl sok a tranzakció az egy egyes osztályok, résztvevők között? 

Miért nem tudunk egy vevői igényt időben kielégíteni?

 

Az Ön cége is találkozott már ilyen vagy ehhez hasonló problémákkal? 

Ilyenkor egy átfogó folyamatellenőrzésre van szükség, amely segít felderíteni, ha hibásan végzünk el egy feladatot vagy a szükségesnél több erőforrást dedikálunk a feladat elvégzésére. Lehetséges, hogy olyan munkát végez egy kolléga, amelyet alacsonyabb költségű erőforrás is el tudna végezni. A téves információ miatt rossz döntést hozhatunk. Amikor az egyes szervezeti egységek egymástól elszigetelten működnek, a döntési folyamat  lelassulhat és az innovációs készség csökkenhet, ha a szervezeten belül  sok a félreértés, mindenki egymásra mutogat, senki nem vállalja a felelősséget. A rosszul leosztott feladatok, a munkában rejlő szakmai kihívás hiánya vagy a túlterheltség kiirtja a motivációt és a munkatársak elvándorlásához vezet.

folyt.köv.