Közösségi vásárlás a szállodaiparban – 2011. Q3

A szállodaipar közel 200 szereplője próbálta ki 2011. őszig az online közösségi vásárlásra épülő vendégéjszaka számok növelését és hirdetési formát. A kuponok segítségével több mint 50%-os kedvezményt biztosító ajánlatokat idén októberig legalább 13 ezren vették igénybe, így többszáz milliós pluszbevételt generáltak. Vagy hiányt? Elemzésünkből kiderül.

A közösségi vásárlás egyesült államokbeli – főleg a Groupon-nak köszönhető – és európai sikerei után magyarországi térnyerése 2011 során vett igazi lendületet: a ma fellelhető több mint 60 ilyen weboldal közül 35 domain nevet idén jegyeztek be tulajdonosaik. A legnépszerűbb termékcsoportokat az utazási, wellness és egészséggel kapcsolatos ajánlatok alkotják. Ennek fényében döntöttünk úgy, hogy a magyarországi közösségi vásárlás oldalakkal kapcsolatos elemzésünk elkészítésekor közelebbről is megvizsgáljuk a szállodaipar reakcióját és az értékesítési modellben részt vevőket legújabb riportunkban.

Megvizsgáltuk az összes magyarországi oldalt és az ott fellelhető szállásajánlatokat. Mind az oldalakat, mind az egyes ajánlatokat több szempontból összehasonlítottuk. Célunk, hogy az elemzéssel bemutassuk a hazai közösségi vásárlási műfaj egyéves évfordulóján a piac aktuális állapotát, a közösségi vásárlás oldalak működését, mindezt az interneten publikusan elérhető adatok összegyűjtésével, rendszerezésével, és ezek alapján levonható következtetéseinkkel.

A közösségi vásárlást kipróbáló szálláshelyek térképe. Adatok:iAUDIT, megjelenítés: Google Maps

A közösségi vásárlást kipróbáló szálláshelyek térképe. Adatok:iAUDIT, megjelenítés: Google Maps

Ismertetjük a közösségi vásárlás oldalak legfontosabb jellemzőit, különböző típusait, a legnagyobb nemzetközi oldalakat. Betekintést nyerhet az Egyesült Államok legfrissebb közösségi vásárlási piaci adataiba. Talán még fontosabb, hogy a riport kifejezetten és részletesen foglalkozik az összes magyar piaci szereplővel – úgy közösségi vásárlást biztosító szolgáltatókkal, mint szállásszolgáltatást nyújtókkal.

Közösségi vásárlást kipróbáló szálláshelyek száma és kategorizálása 2011.Q3Az elemzés adatfelvételét 2011. szeptember és október folyamán végeztük (az október 17-én lejáró ajánlatokkal bezárólag) mely szálláshelyek hirdettek az egyes közösségi vásárlási oldalakon, lehetőség szerint az oldal indulásáig visszamenőleg felmérve az összes ajánlatot.

Megmutatjuk, mely szálláshelyek a legaktívabbak, illetve mely oldalakon van a legtöbb szálláshely, melyik nyújtja az ajánlatok legszélesebb körét, avagy a legnagyobb kedvezményeket.

Földrajzi lebontásban, turisztikai régiók szerint térképes formában is bemutatjuk azokat a településeket, ahol van olyan szálláshely, amely részt vett már közösségi vásárlási oldalon valamilyen ajánlattal, így amennyiben Ön szálláshelyet üzemeltet, kiderülhet, hány konkurenciája próbálta már ki a közösségi vásárlás modellt a környékről.

Összehasonlítjuk az egyes szálláshelyek ajánlatait, hogy megmutassuk Önnek, milyen ajánlatokkal lehet a legtöbb vevőt toborozni a közösségi vásárlás oldalakon. Konkrét példákon keresztül bemutatjuk a magyar közösségi vásárlás legsikeresebb szállásajánlatait. Végezetül következtetéseinkkel igyekszünk elősegíteni az Ön döntését a közösségi vásárlással kapcsolatos piaci döntéseiben. Hasznosítsa a több mint 50 oldalas elemzés adatait!

Riportunk megvásárlásával és az ahhoz kapcsolható személyre szabott tanácsadással a sales @ iaudit . hu email címen érdeklődhet. Kérjük, az emailben adja meg minden adatát pontosan, és emailben vagy telefonon válaszolunk Önnek!

Leave a Reply